HomeNieuwsBeurzen en evenementenInterpack bereidt zich voor op grootste editie in de geschiedenis

Interpack bereidt zich voor op grootste editie in de geschiedenis

Interpack 2017 kent de grootste exposantenvraag uit haar 55-jarige geschiedenis. Bij de officiële aanmeldsluitingsdatum van 's werelds belangrijkste evenement voor de verpakkingsbranche en de aanverwante procesindustrie boekten de ondernemingen circa 20 procent meer oppervlakte dan de capaciteit die op het beursterrein van Düsseldorf met 262.000 vierkante meter in 19 hallen ter beschikking staat. Er worden van 4 tot en met 10 mei 2017 dan ook rond de 2.700 exposanten verwacht. De ondernemingen komen uit circa 60 landen naar Düsseldorf. Ook de parallel lopende beurs ‘components special trade fair by interpack', met een aanbod van de toeleveranciersindustrie voor verpakkingstechnologie, is volgeboekt. En dat terwijl in vergelijking met de eerste editie in 2014 de oppervlakte meer dan verdubbeld is.

Speciale tentoonstelling

interpack is qua omvang en internationaliteit een uniek platform voor ondernemingen met producten en oplossingen uit het segment verpakkingstechnologie en aanverwante processen, verpakkingsmiddelen en verpakkingsmateriaal voor levensmiddelen, drank, zoet- en deegwaren, farmacie, cosmetica, non-food consumentengoederen en industriegoederen. Het aanbod van de exposanten wordt aangevuld door innovatie speciale thema's. Tijdens interpack 2017 zal het thema Industrie 4.0, dat in samenwerking met de Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau e.V. (VDMA) wordt gerealiseerd, extra in de spotlights staan. De speciale tentoonstelling toont als techniek-lounge bij de VDMA-stand toepassingsvoorbeelden en procestechnologie, die nieuwe mogelijkheden voor de toepassingsgebieden veiligheid, traceerbaarheid, kopieer- en plagiaatbescherming en geïndividualiseerde verpakkingen bieden.

Online-services rondom het beursbezoek

Op de website vinden bezoekers in aanloop naar de beurs handige tools voor het efficiënt plannen van de beursdagen, zoals een exposantendatabank met de mogelijkheid om een gepersonaliseerde hallenplattegrond te creëren, een matchmaking-functie voor het leggen van contact met exposanten en informatie over noviteiten van deelnemende bedrijven. Door de responsive design van de website past deze zich ook bij kleinere displays van mobiele apparatuur perfect aan.

Daarnaast hebben de bezoekers ook een iPhone en Android-app tot hun beschikking staan. Deze biedt onder meer de dagelijks geactualiseerde exposanten- en evenementendatabank, grafisch geoptimaliseerde hallenplattegronden en exposantendetails inclusief contactgegevens, productinformatie, afsprakenformulier en een mogelijkheid om berichten voor de desbetreffende exposanten achter te laten. Alle individuele bewerkingen zijn op alle platforms beschikbaar waarbij het niet uitmaakt waar ze zijn gecreëerd. De homepage van interpack biedt bovendien de mogelijkheid hotelovernachtingen te boeken en men vindt er tips voor het culturele aanbod van de stad voor het plannen van het verblijf in Düsseldorf. Een samenvatting van de service rond de beursvoorbereiding vindt men hier.

Kijk voor meer informatie op www.interpack.com.