HomeDossiersDesignInnovatie speelt belangrijke rol bij ontwerpen verpakkingen Coca-Cola

Innovatie speelt belangrijke rol bij ontwerpen verpakkingen Coca-Cola

Innovatie speelt een belangrijke rol bij Coca-Cola. Niet alleen op het gebied van ingrediënten en duurzaamheid, maar ook bij het ontwerpen van verpakkingen. Louis Jolie, Graphics Design Senior Manager voor West-Europa bij Coca-Cola: “Elke verpakking is uniek: op welk materiaal wordt er gedrukt, gebruiken we transparante of witte folie voor het label, wat komt er precies op te staan en in welke talen?”

Coca-Cola neemt ook acties op het vlak van duurzaamheid. Zo zorgt het ervoor dat de verpakkingen 100% recycleerbaar of herbruikbaar zijn en dat ten minste 50% van het materiaal in de pet-flessen afkomstig is van gerecycleerde plastic. “Al onze verpakkingen, dus ook de labels, zijn 100% recyclebaar. Een label moet dus aan veel voorwaarden voldoen”, aldus Louis Jolie, die verantwoordelijk is voor het proces om een creatieve uitstraling via een briefing naar de drukker te sturen.

Per jaar verwerkt Coca-Cola maar liefst 7.000 tot 8.000 verpakkingswijzigingen. Louis Jolie: “We zien het aantal verpakkingswijzigingen jaar op jaar groeien, dus het is belangrijk dat we zo efficiënt en effectief mogelijk werken en zo veel mogelijk automatiseren.”

www.coca-colacompany.com