HomeNieuwsIglo Ping & Klaar groeit uit tot succesvolle kant-en-klaarmaaltijd

Iglo Ping & Klaar groeit uit tot succesvolle kant-en-klaarmaaltijd

Iglo Ping & Klaar, een vriesverse kant-en-klaarmaaltijd die in 7 of 8 minuten in de magnetron kan worden bereid, werd ontvangen met enige scepsis, maar groeide uit tot een succesvolle aanvulling van het diepvriesassortiment. Het is de combinatie van het gemak van de magnetronmaaltijd met de knapperig ‘bite' van vriesverse groenten en daardoor populair bij zowel retail als consument.

Die heeft zo een complete maaltijd met groente, met rijst, aardappelen of pasta en aangevuld met vlees of kip. “Zoiets was er nog niet. Er zijn veel magnetronconcepten beschikbaar in de categorie koelvers en in vriesvers zijn er wel kant-en-klaarmaaltijden. Maar met Ping & Klaar hebben we een nieuw concept toegevoegd aan de categorie vriesvers”, vertelt Arthur van den Hoven, Account Group Manager bij Iglo.

Iglo Ping & Klaar is een makkelijke oplossing voor een eenpersoonsmaaltijd, altijd op voorraad in de diepvries en met het gemak van de magnetron, want je hoeft niet bij de pan te blijven. Arthur van den Hoven: “Je hoeft de maaltijd zelfs niet op een bord te scheppen. Ping & Klaar kan direct vanuit de magnetron van het kartonnen bordje gegeten worden.”

Iglo Ping & Klaar wint hiermee niet alleen een Wheel of Retail in de categorie Diepvries Maaltijden, maar wint ook de Special Wheel voor het meest marktverruimende de product. Distrifood reikt elk jaar de Wheels of Retail uit. Dit is de verkiezing van het beste nieuwe product in de Nederlandse supermarktwereld. Daarvoor werkt de redactie van Distrifood nauw samen met de drie grote inkooporganisaties (Albert Heijn, Jumbo Supermarkten en Superunie) en marktonderzoekbureau Nielsen en Gfk.

www.iglo.nl