Het online platform voor de verpakkingssector
Pack Online | Nieuws | Familiebedrijf Van Uhm ontzorgt klanten met no-nonsens mentaliteit

Familiebedrijf Van Uhm ontzorgt klanten met no-nonsens mentaliteit

Van Uhm is een familiebedrijf uit Borne dat al zeventig jaar actief is in machines en benodigdheden voor de voedselverwerkende industrie. Dit doet Van Uhm door de levering van zowel nieuwe als gebruikte machines en de landelijke dekking voor haar service en onderhoud. Met de derde generatie aan het roer omschrijft Van Uhm zich als een totaalspeler. “Wij zijn er voor iedereen die actief is in de voedselverwerkende industrie”, legt directeur Stephen van Uhm uit.

De oorsprong van Van Uhm gaat terug naar 1946, toen Albertus van Uhm vlak na de oorlog met zijn bakfiets vol messen en specerijen rondging langs slagerijen in de omgeving. De kwaliteit van zijn handelswaar en service waren uitstekend en al gauw had hij een brede klantenkring. Die instelling van ‘aanpakken en oplossingen zoeken’ zit de familie in het bloed. In 1969 kwam de zoon van Albertus, Jan, in het bedrijf. Mede door de handelsgeest van Jan groeide het bedrijf uit tot een full-service dienstverlener voor de voedingsindustrie.

In 2013 nam Stephen, zoon van Jan en huidig directeur, het bedrijf van zijn vader over, die sindsdien op de achtergrond nog betrokken is en een adviserende rol heeft. Door de jaren heen heeft ook de klantenkring van Van Uhm een verschuiving doorgemaakt, van met name slagerijen naar de gehele voedselverwerkende industrie. Stephen van Uhm: “Denk naast vlees ook aan vis, kaas en groenten. Ook diervoeding is een industrie die wij goed kunnen bedienen. In alle genoemde markten ervaren wij nog ruim voldoende groeimogelijkheden.”

Van Uhm onderscheidt zich op verschillende manieren van andere spelers op de markt. “We houden van korte lijnen, problemen pakken we op en hiervoor rekenen we geen belachelijke tarieven”, benadrukt Stephen van Uhm. Van Uhm denkt met haar klanten mee en is in staat meerdere oplossingen te leveren over de gehele lijn. Zo komt het regelmatig voor dat Van Uhm het hele machinepark van klanten onder handen neemt. “Door de goede samenwerking met wereldbekende leveranciers en onze uitgebreide voorraad aan nieuwe en gebruikte machines zijn we in staat om klanten snel te ontzorgen en ze net die extra service te verlenen die op een kritisch moment noodzakelijk is. Naast het leveren van de juiste oplossing en de daarbij horende service, bieden wij ook oplossingen op het gebied van financiële dienstverlening. Huur, huurkoop, financial lease, ook op dit gebied zijn wij flexibel en denken we graag mee wat op dat moment het beste is voor onze klant. Wij houden van lange termijn relaties en op alle vlakken acteren we daar dan ook naar.”

Het is die no-nonsens mentaliteit die klanten in Van Uhm waarderen. “We zijn professioneel georganiseerd, maar absoluut met Twentse nuchterheid. Met Habuba beschikken wij ook over een dochteronderneming in Volendam die actief is in dezelfde tak van sport als Van Uhm. Deze onderneming is 25 jaar geleden door mijn vader overgenomen, in de beginjaren is het bedrijf volledig zelfstandig verder gegaan. Heden ten dage opereert Habuba veel meer onder de paraplu van Van Uhm. De Volendamse bravoure gecombineerd met de Twentse nuchterheid zorgt voor een goede balans”, aldus Stephen van Uhm.

De kracht van Van Uhm ligt dus in informeel contact, zowel onderling als richting klanten. Momenteel timmert het bedrijf hard en vastberaden aan de weg om Van Uhm gezond door te laten groeien en continuïteit te waarborgen. Al meerdere generaties lang rekenen klanten op Van Uhm. Wat betreft de toekomst is Stephen van Uhm duidelijk: “We blijven ons natuurlijk verder professionaliseren, maar één ding verandert niet: de no-nonsens mentaliteit waarmee we groot zijn geworden.”

Kijk voor meer informatie op www.vanuhm.nl.

Gepubliceerd op:
19 juni 2017


Gepubliceerd door:
Fabienne van Berkel

Easyfairs daagt u uit voor Empack Relatiedagen in Hardenberg
Empack Relatiedagen, het netwerkevent dat op 20 en 21 september 2017 tegelijkertijd met Technische Industriële Vakbeurs (TIV) in Evenementenhal Hardenberg plaatsvindt, is de gelegenheid om verpakkingsuitdagingen met professionals uit verschillende verpakkingsdisciplines te bespreken. Met deze nieuwe variant van het bewezen Empack-concept brengt Easyfairs ook de Noord-Nederlandse verpakkingsindustrie bij elkaar. Onderscheidend aan de Empack Relatiedagen is […]

Espera genereert nieuwe trends met toonaangevende oplossingen
Espera is een van ’s werelds toonaangevende fabrikanten van uitprijs-, etiketteer- en weegsystemen in alle sectoren van de levensmiddelenindustrie alsook voor andere industriële sectoren. Opgericht in 1924 ontwikkelt en produceert Espera als familiebedrijf reeds meer dan 90 jaar innovatieve en hoogtechnologische oplossingen. Hierbij vooral rekening houdend met de eisen en behoeften van klanten, genereert Espera […]

Sealed Air lanceert Cryovac zakken voor foodservice en retail
De divisie Diversey Care van Sealed Air heeft Cryovac zakken van hoge kwaliteit gelanceerd voor foodservice en retail. De zakken zijn geproduceerd met innovatieve side seals en lekbestendige technologie. Alle Cryovac zakken hebben een optimale foliedikte en dubbele zippers en grotere zakken hebben sonisch gelaste hoeken. Hierdoor wordt de kans op lekken en scheuren geminimaliseerd. […]

Experts behandelen actuele thema’s tijdens inspirerende seminars
Empack en Packaging Innovations, het innovatieve dubbelevent voor de Belgische verpakkingbranche dat plaatsvindt op 11 en 12 oktober, is een knowledge forum en community event waar u als insider niet afwezig kan blijven. Zoals u gewend bent doet Easyfairs zijn reputatie van informatieverlener alle eer aan. In elk van de twee theaters wordt op beide […]

De Jong Verpakking levert golfkarton aan pan-Europees retailsegment
De Jong Verpakking en International Paper maken bekend dat de bedrijven een marketing samenwerkingsovereenkomst hebben gesloten. De bedrijven zijn overeengekomen gezamenlijk de levering van golfkartonverpakkingen voor groenten en fruit aan te bieden aan het pan-Europese retailsegment, waarbij elk van hen objectief niet in staat zou zijn om een bepaalde offerte zelf te kunnen bedienen. Door […]

Tweets
Nieuws
Vacatures
Leveranciers
Producten
Marktplaats
Foto
Video
Agenda