Fairtrade Original geeft kijkje in de keuken met nieuwe verpakking

Fairtrade Original maakte enige tijd geleden bekend dat haar producten een nieuw jasje hebben gekregen. Met een nieuwe merkstijl, een nieuw logo en andere verpakkingen wil Fairtrade Original de verbinding leggen tussen boeren en verwerkers, haarzelf en iedereen die er aan de Nederlandse keukentafel van geniet. “Mooie foto’s en teksten nemen je mee naar de plek waar de producten worden geproduceerd. Deze zijn terug te vinden op de verpakkingen”, licht Fairtrade Original toe op haar website.

Zo gaf Fairtrade Original recent een kijkje in de keuken van haar kokosmelk. Met 1.234.601 verkochte blikken kokosmelk vorig jaar kan gesteld worden dat de romige smaakmaker een doorslaand succes is. Fairtrade Original: “Onze kokosmelk van 400 ml wordt gemaakt in Minuwangoda, de ‘coconut triangle’, in Sri Lanka. Sinds begin 2015 draagt de kokosmelk het Fairtrade-keurmerk. Vanaf 2016 is de kokosmelkfabriek gerenoveerd. Daarmee is de capaciteit verdubbeld en zijn de arbeidsomstandigheden voor de ruim 65 medewerkers verbeterd.”

Naast de succesvolle kokosmelk van 400 ml, verkoopt Fairtrade Original sinds juni 2015 ook een biologische kokosmelk die wordt geproduceerd bij BioFoods in Makadura en sinds kort ook bij Jaindi in Dankotuwa. “Ook hebben we de minivariant ‘kleintje kokosmelk’ gelanceerd. Om het assortiment nog verder uit te breiden introduceerden we begin 2018 ook nog een biologische kokosolie om mee te wokken en bakken.”

Lees verder

DELEN