HomeDossiersDesignEshuis: "Japanse consument is gek op bow-label van Coca-Cola"

Eshuis: “Japanse consument is gek op bow-label van Coca-Cola”

Japanners staan bekend als liefhebber van bijzondere producten. “Waarschijnlijk zijn ze daarom gek op de Coca-Cola strik. Deze laat een gewone fles veranderen in een cadeau waardoor er meer ‘brand love' ontstaat. Vorig jaar hebben we voor Japan een extra feature toegevoegd, namelijk een unieke win-code op de trekbandjes. Consumenten konden mooie prijzen winnen. We printen de wincodes in lijn met zeer nauwkeurige Domino K600i inkjet apparatuur”, laat Eshuis weten.

Aangezien Japan een zero-defect policy kent, moesten alle stappen in het gehele proces perfect op elkaar aansluiten en volledig traceable zijn. Eshuis: “Een enorme opgave. Het resultaat: 100 miljoen kerst-labels in 2017.”

Voor zowel Eshuis als voor Coca-Cola was het wederom een groot succes. Coca-Cola heeft een enorme stijging in de verkopen gerealiseerd. Daarnaast werden social media kanalen als YouTube overspoeld met filmpjes waarop de Japanse consument met veel trots (soms pallets vol) het label vakkundig tot een strik trokken op zoek naar die win-codes.

De eerste bow-campagne startte in 2014 met de uitrol in 39 Europese landen en 18 maanden R&D ontwikkelingen. Daarna volgde de grootste uitdaging, namelijk het aanbrengen van de labels bij de bottelaars op zeer hoge snelheden van 50.000 flessen per uur.

“In totaal zijn er tot nu 750 miljoen geproduceerd and more to come!”, besluit Eshuis enthousiast. Eshuis is te bezoeken op de komende editie van Packaging Innovations in Utrecht op 10, 11 en 12 april op stand SK01.

www.eshuis.nl