HomeDossiersDesignCoca-Cola maakt debuut met temperatuurgevoelige inkt van Crown

Coca-Cola maakt debuut met temperatuurgevoelige inkt van Crown

De concurrentie tussen merken om de aandacht en loyaliteit van consumenten neemt steeds meer toe. Om deze reden zoeken fabrikanten naar verpakkingen die differentiatie in het winkelschap weten te bereiken en de betrokkenheid van consumenten kan vergroten. Om voor, tijdens en na consumptie een interactieve ervaring aan consumenten te bezorgen, heeft Coca-Cola haar blikjes Coke, Coke Zero, Fanta en Sprite voorzien van temperatuurgevoelige inkten van Crown.

De nieuwe blikjes zijn het resultaat van een samenwerking tussen Crown Bevcan Europe & Middle East en Chromatic Technologies Inc. De zogenaamde ‘Reveal'-inkten maken het mogelijk om afbeeldingen, specifiek beeldmateriaal en berichten tijdens consumptie te ‘onthullen'. Deze technologie biedt één ‘origineel' beeld, één ‘koud' beeld en terwijl de consument de inhoud van het blikje drinkt, verschijnt een derde beeld.

De blikjes van Coca-Cola bevatten vier specifieke boodschappen – één per merk – om op een leuke, unieke manier met haar klanten in contact te komen. De blikjes tonen een persoon of een dier in cartoonstijl, met een tekstballon als thermochrome boodschap, die verschijnt wanneer het blik wordt gekoeld. Een interactieve, snel reagerende QR-code onder de afbeelding linkt naar exclusieve video-inhoud en stimuleert het verkeer naar de website van het merk.

Deze applicatie vertegenwoordigt het eerste commerciële gebruik van de ‘Reveal'-inkten van Crown. De nieuwe blikjes van Coca-Cola worden uitgerold in Litouwen, Letland en Estland.

www.crowncork.com