EXPERTISE EN OPINIE

Wilt u ook expertise- en/of opiniestukken schrijven voor Pack Online? Neemt u voor meer informatie gerust vrijblijvend contact met ons op. Dat kan telefonisch via +31 (0)13 571 67 68 of per e-mail naar info@packonline.nl.

We moeten samenwerken voor meer creativiteit en betere resultaten

EXPERTISE In een wereld die steeds digitaler wordt, beïnvloedt kleur niet alleen ontwerpbeslissingen maar ook aankoopbeslissingen. Waar vroeger de verpakking in het schap nog...

Verpakkingen voorkomen verlies en verspilling van voedsel

EXPERTISE Verpakkingsmaterialen zijn bedoeld om voedsel te bewaren en te beschermen. Op deze manier zijn ze een belangrijk middel om voedselverlies door bederf te...

Staal is niet ouderwets maar juist de verpakking van de toekomst

EXPERTISE Stalen verpakkingen worden al zolang gebruikt dat de kracht, de eigenschappen en het duurzaamheidsaspect ervan soms over het hoofd worden gezien. Als de vereniging...

Handhaven van kleuren in ontwerp en verpakking is van essentieel belang

EXPERTISE De meest prominente producten ter wereld worden herkend door hun merkkleuren. En volgens Kissmetrics is kleur voor 85% van de mensen zelfs de...

Het is essentieel om de consument goed te kennen

EXPERTISE Producten moeten consumenten inspireren en het is hierbij essentieel om de consument goed te kennen. Door een positieve productervaring te bieden, ontstaat er...

Klantervaring en duurzaamheid krijgen steeds meer aandacht

EXPERTISE Als Creative Buyer bij Lush Fresh Handmade Cosmetics ontwikkel ik nieuwe verpakkingen en processen met behulp van duurzame methoden en materialen. Ik probeer de milieu-impact van verpakkingen...

Ontwikkelen van verpakkingen is een teaminspanning

EXPERTISE De dagelijkse uitdagingen in mijn werk zijn het ontwikkelen van een structureel ontwerp dat voldoet aan het ontwerp, de eisen en de kosten....

Organisaties indoctrineren consument dat verpakkingen slecht zouden zijn

OPINIE Ik schreef het eerder al eens: we kunnen en willen niet zonder verpakkingen. Toch zijn er altijd weer allerlei onrust stokende en stemming...

We kunnen én willen niet zonder verpakkingen

OPINIE "Verpakkingsloze super is in Nederland bezig aan opmars", zo kopte het Algemeen Dagblad een paar maanden geleden. Na Duitsland en België leken de...

Ontwerpen van verpakkingen

EXPERTISE Een verpakking is een tijdelijke toevoeging aan een product. Hij zorgt ervoor dat het product gebruikt kan worden. En dit uiteindelijk gebruiken valt...

Hoe val ik op?

EXPERTISE In de supermarkt wordt een grote strijd gevoerd. Ieder product dat daar staat schreeuwt om aandacht. Neem me mee, mij moet je hebben,...

Vers verser verst

EXPERTISE Boeiend om te zien hoe de versmarkt zich ontwikkeld. Er zijn steeds meer winkels en horecagelegenheden die er zich mee profileren. Het verkopen...

LAATSTE NIEUWS

TIPS VAN DE REDACTIE