HomeNieuwsBeurzen en evenementenVeel inhoudelijke discussie op perslunch Macropak 2014

Veel inhoudelijke discussie op perslunch Macropak 2014

macropak-2014-perslunch

Een nieuwswaardige en zeer interactieve bijeenkomst was de perslunch over Macropak, op dinsdag 24 juni in Hotel Karel V in Utrecht. Journalisten en prominente sprekers uit de branche discussieerden over actuele aspecten binnen de markt, zoals duurzaamheid, milieu en design. Macropak 2014 vindt plaats van dinsdag 30 september tot en vrijdag 3 oktober in de Jaarbeurs in Utrecht.

Klik hier voor een impressie van de perslunch…

macropak-logo-2014De vooruitzichten voor deelname zijn positief, informeerde marktmanager Marc Klumper van Jaarbeurs zijn gehoor. De verwachting is dat de beoogde 250-300 exposanten worden gehaald. Het aanbod op de beurs wordt omlijst met een hoogwaardig inhoudelijk programma dat zich toespitst op design, innovatie en onderhoud. Macropak wordt bovendien verrijkt met een Design Center en de Macropak Supermarkt.

Contentpartner van de beurs is het NVC Nederlands Verpakkingscentrum, de vereniging van bedrijven die het belang erkennen van verpakken als activiteit binnen de gehele supply chain van verpakte producten. NVC-directeur Michaël Nieuwesteeg zoomde in op de activiteiten van de organisatie tijdens de beurs. Zoals het tiende NVC Verpakkingsinnovatie Diner en de bekendmaking van de winnaar van de Gouden Noot, de meest prestigieuze verpakkingswedstrijd in Nederland. Specifieke thema's die het NVC op de beurs aan de orde stelt zijn het verpakken van medicijnen, lekdetectie in verpakken, verpakken & milieu en het onderwerp E-Commerce Position Paper.

Het milieu speelde de hoofdrol in de presentaties door Alan Campbell van Paardekooper, Natasja Helgers van Screen4Green en Sijas Akkerman van Stichting Natuur en Milieu. Gemeenschappelijke noemer van deze inleidingen, die leidden tot inspirerende discussie, was ‘Duurzame verpakkingen, hoe brengen we de milieuaspecten van de (verschillende) verpakkingsmaterialen in kaart?'.

Aan de orde kwamen onder meer de verlaging van de milieu impact, het thema eco-rating, dat de consument helpt bij het maken van een verantwoorde keuze op basis van gekwantificeerde milieu-impact en twee doelstellingen: alle partijen in de bedrijfskolom moeten komen tot een maximale en aantoonbare reductie van de milieu-impact van verpakkingen en disposables, en de verpakkingsindustrie, groothandel en retail hebben de kracht om het productaanbod optimaal aan te laten sluiten op de vraag van consumenten naar producten met een aantoonbaar lagere milieubelasting.

Lianne van den Berg-Weitzel van CARTILS gaf, in samenspraak met NVC-directeur Michael Nieuwesteeg, haar visie op het thema Dutch Design in Packaging. De daaraan gekoppelde uitdagende stelling To Be Or Not To Be gaf wederom veel aanleiding tot vragen en reacties van het journalistieke gehoor dat optimaal werd geïnformeerd over de ontwikkelingen van de beurs en in de branche.

Klik hier voor een impressie van de perslunch…

Kijk voor meer informatie op www.macropak.nl.

Bent u leverancier binnen de markt van verpakken en verpakkingen? Vergroot uw kans uw aantal klanten te vergroten op 30 september tot en met 3 oktober. Informatie over exposeren op de Macropak 2014 kunt u vinden op www.macropak.nl of u kan bellen met Joyce van de Hoef, Sales & Accountmanager Macropak: 030-2952867.