HomeNieuwsSchroefkurk voor wijnflessen wint Best Green Launch of the Year Award

Schroefkurk voor wijnflessen wint Best Green Launch of the Year Award

o-i-amorim

Op de Drinks Business Green Awards 2015 vielen Owens-Illinois en Amorim in de prijzen met de Helix schroefkurk voor wijnflessen. Ze kaapten de prijs voor de ‘Best Green Launch of the Year’ weg. O-I en Amorim werkten samen vier jaar aan deze innovatie, die voor het eerst werd geïntroduceerd in 2013. Vorig jaar kwamen de eerste wijnlessen op de rekken in de supermarkt terecht.
In Nederland is La Cuvée Mythique de eerste wijn met een schroefkurk en verkrijgbaar in wit en rood bij Albert Heijn.

o-i-logo-2014Het was de wauwfactor van de Helix schroefkurk die de doorslag gaf voor de jury. De Helix combineert alle voordelen va kurk en glas: kwaliteit, duurzaamheid en een premium imago met gebruiksvriendelijkheid en gemak. Je draait de kurk met de hand zo uit de fles en draait hem er dankzij de embossing (groeven) aan de binnenkant van de hals van de fles ook zo weer in. De schroefkurk is dus ontzettend handig, maar behoudt tegelijk ook het duurzame en rustieke karakter van de traditionele kurk.

Kijk voor meer informatie op www.o-i.com.