HomeNieuwsBeurzen en evenementenPreview op Packaging Innovations 2014

Preview op Packaging Innovations 2014

pi-2013-foto

Dat een productkeuze meestal pas op de winkelvloer gemaakt wordt is al langer bekend. Aandacht van de klant krijgt u door op de juiste manier opvallen en uw brand story vertellen, is een andere open deur. Toch goed dat een marketeer niet alleen staat in het bedenken en uitvoeren van de winnende strategie voor zijn of haar productpresentatie. Packaging Innovations brengt naast de laatste trends als interactieve verpakkingen, special editions, personaliseren en duurzame alternatieven, ook de mogelijke partners voor design en innovatie in verpakking en point of sale materialen samen. Hier volgt slechts een greep van wat bezoekers mogen ervaren bij meer dan 100 exposanten op dit exclusieve event bij Amsterdam.

Redesign op het Design Village

pi-2014-logo-1In een inspirerende omgeving laten vooraanstaande designers hun recente innovaties zien die u zullen raken en inspireren. Hier vindt u Award winning innovaties van FLEX met Philips HUE, de nieuwe range verpakkingen van Sanex door Pepper Design of de Moccona van Sara Lee door GBO. Deze designers dagen u uit, maar denken ook mee naar nieuwe creatieve oplossingen voor uw verpakking.

Innovatieve materialen en technieken

Actueel en populair zijn momenteel linerless etiketten. Deze zelfklevende labels zonder rugpapier geven 40% meer etiketten op een rol en minder afval. Aanbieders als Belona, Etiflex en St-Luc labels&packaging kunnen de bezoeker hier alles over vertellen. Een kosten- en tijdbesparende nieuwe techniek is het digitaal stansen zoals u kunt vinden bij Antilope Kartonnage. Met behulp van de 3D printtechniek zijn vaste stansvormen overbodig en ontstaan legio nieuwe mogelijkheden voor gepersonaliseerde kartonconcepten. In 2015 zullen steeds meer verpakking interactief zijn. Het gaat om echt contact maken met de consument. Via de verpakking de digitale snelweg op voor een dialoog en loyalty marketing. Nieuwe technieken en concepten hiervoor kom je zeker tegen op Packaging Innovations o.a. bij de internationale Jokey Groep.

Onderscheiden op Point of Sale

Naast de verpakking is slim en en creatief omgaan met point of sale materialen een goede manier om de concurrentie in het schap aan te gaan. Onderscheiden op het point of sale kan met creatieve ontwerpen en sales promotion in display zoals PUL display zal laten zien op hun verrassende locatie. Of met slimme second-placement of koppelverkoop ideeën als van Uniek Verpakkingen.

Nieuwe samenwerkingen leiden tot nieuwe mogelijkheden

De Geostick Groep bundelt haar krachten met Clever Etiketten wat resulteert in een nieuw portfolio aan flexible packaging als sachets, stand-up pouch en flowpack. Schumacher Packaging presenteert zich voor het eerst na de overname van Vinke Display. Het samenwerkingsverband OneForPackaging bindt de specialistische kennis voor complexe verpakkingsvraagstukken van Hubregtste Cartonnage, VKI Thermoform en Zalpak & Straatman. Stuk voor stuk zijn het voorbodes van synthese in verpakkingen. Op het gebied van design is er een grensoverschrijdende samenwerking te vinden op Packaging Innovations. Onder de noemer België-Holland presenteren de gelijkgestemden creatieve designers Quatre Mains en Brand Candies zich. Via het delen van designers, workshops en creatieve brainstorms zullen zij samen vernieuwing creëren en tot de verbeelding sprekende merken en verpakkingen in de markt zetten.

Luxe verpakkingen

Exclusieve veredeling is een zeer kosteneffectieve manier om merkvoorkeur te winnen. Vouwkarton en in combinatie met bijvoorbeeld koudfolie details van Grafische Groep Matthys of laserstansen door Point to Paper maken een verpakking bijzonder en uniek. Luxe verpakkingsmaterialen kunnen ook duurzaam zijn zoals de houten verpakkingen van Krepel Cassettes en de nieuwe kokosnoot vezels, CocoForm, van Enkev. Of de ongekende mogelijkheden van het goed recyclebare golf- en massiefkarton in combinatie met opvallende bedrukkingen voor verpakkingen en displays van Labro Verpakkingen.

Sneak preview

Bovenstaand is slechts een sneak preview van al het moois u te wachten staat. Laat u verrassen, de deuren van Packaging Innovations zijn open op woensdag 26 november van 11 tot 18 en op donderdag 27 november van 11 tot 17 uur.

Packaging Innovations

Packaging Innovations staat bekend om haar exclusieve karakter, catering en sfeer waar een selecte groep genodigden samenkomt. Gratis toegang is slechts voorbehouden aan professionals die passen binnen de bezoekersdoelgroep. Het originele concept is recent bekroond met de hoogste onderscheiding in de Live communicatie branche: de Gouden Giraffe.

Kijk voor meer informatie op www.easyFairs.nl/PI-NL.