HomeDossiersDesignMet ontwerpbureau VanBerlo op ontdekkingsreis naar de persoonlijkheid van uw merk

Met ontwerpbureau VanBerlo op ontdekkingsreis naar de persoonlijkheid van uw merk

vanberlo-365soup

VanBerlo staat bekend als één van de meest vooraanstaande Europese bureaus op het gebied van strategie, design en designimplementatie. Van 30 september t/m 3 oktober neemt het industrieel ontwerpbureau, met vestigingen in Eindhoven en Delft, voor de eerste keer deel aan de Macropak. “De Macropak is toch lange tijd een behoorlijk technologisch georiënteerde beurs geweest, maar daar is een verschuiving in zichtbaar geworden. Daarom willen wij er nu ons gezicht laten zien”, licht Jeroen Thoolen, Design & Development Director bij VanBerlo, desgevraagd toe.

vanberlo-logo-2014VanBerlo is een industrieel ontwerpbureau en ontwerpt onder andere verpakkingen. Als Design & Development Director leidt Jeroen Thoolen een team van productontwikkelaars met grote ervaring op het gebied van Brand Language ontwikkeling en FMCG design. “We werken over het algemeen voor grote merken. Iedereen probeert de aandacht van de consument te trekken. We bieden onze klanten daarom een grondige analyse van hun merk. Consumenten kijken graag naar producten als personen. En merken willen graag als persoon gezien worden. Wij gaan met de klant op ontdekkingsreis wat voor persoonlijkheid dat dan is. Dan worden de belangrijkste persoonlijkheidskenmerken opgenomen in de verpakking”, legt de Design & Development Director uit.

Bij VanBerlo streeft men ernaar het verschil te maken in hoe haar klanten en hun producten voor de dag komen. Jeroen Thoolen: “Wij genereren voortdurend productinnovaties voor klanten die wereldwijd opereren. Ideeën creëren is wat ons motiveert. Onze ambitie stelt ons in staat om de kloof tussen marketing en technologie te overbruggen.”

Met dat verhaal wil VanBerlo ook op de Macropak verschijnen. “Daar ligt onze kracht. Grote merken moeten continu worden ondersteund, want er woedt een hevige concurrentiestrijd met huismerken en A-merken. Wij creëren innovatieve producten en verbinden die met slimme communicatiestrategieën. Wij werken samen mét onze klanten aan gedurfde design- en merkimplementaties, zodat zij de ultieme ‘business value' kunnen behalen”, stelt Jeroen Thoolen.

Om haar filosofie te communiceren, neemt VanBerlo meer en meer deel aan vakbeurzen. Jeroen Thoolen: “Dat zijn we vaker gaan doen, omdat het voor ons mooie gelegenheden zijn om ons te laten zien en om nieuws uit de betreffende markt op te snuiven. Verpakkingsbeurzen als de Macropak horen hier ook bij, want we krijgen steeds meer klanten uit dit vakgebied. Natuurlijk willen we in contact komen met mensen die we nog niet kennen, maar we willen op de Macropak ook onze bestaande contacten ontmoeten. En we verwachten ook zelf dingen te zien die ons weer inspireren en materiaal geven om toe te passen in onze projecten. Trends en innovaties op het gebied van verpakkingsontwerp bijvoorbeeld.”

Kijk voor meer informatie op www.vanberlo.nl.

Bent u leverancier binnen de markt van verpakken en verpakkingen? Vergroot uw kans uw aantal klanten te vergroten op 30 september tot en met 3 oktober. Informatie over exposeren op de Macropak 2014 kunt u vinden op www.macropak.nl of u kan bellen met Joyce van de Hoef, Sales & Accountmanager Macropak: 030-2952867.