Het online platform voor de verpakkingssector
Pack Online | Nieuws | Coca-Cola komt met gepersonaliseerde verpakkingen

Coca-Cola komt met gepersonaliseerde verpakkingen

Tijdens de grootse zomercampagne van Coca-Cola zullen consumenten voor het eerst niet alleen de merknaam op het drankje aantreffen, maar aan een zijde ook één van de 150 populairste Nederlandse voornamen. Voor de mensen die op zoek zijn naar een verpakking met een naam die niet tot de 150 populairste Nederlandse namen behoort, is het mogelijk om bij de speciale labelmachines één blikje Coca-Cola te personaliseren.

Deze zomer nodigt Coca-Cola iedereen onder het motto ‘Share a Coke’ uit om een flesje Coca-Cola te delen met vrienden en familie. Het opschrift van het merk zal daarom voor het eerst in de geschiedenis deels worden vervangen door Nederlandse voornamen. Tot en met 31 augustus 2013 zullen de populairste namen in de schappen door het hele land verschijnen, op de losse PET flesjes van 500 ml Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero. De andere Coca-Cola en Coca- Cola light flessen zijn gereserveerd voor het delen met ‘Friends’, ‘Family’, ‘Love’, ‘You’ en ‘Me’.

Voor de mensen die op zoek zijn naar een verpakking met een naam die niet tot de 150 populairste Nederlandse namen behoort, is het mogelijk om bij de speciale labelmachines één blikje Coca-Cola te personaliseren. Tot eind augustus reizen de machines door Nederland om iedereen de mogelijkheid te bieden om een gepersonaliseerd blikje Coca-Cola voor zichzelf, familie of vrienden te maken. Op shareacoke.nl kunnen consumenten hun eigen blikje Coca-Cola maken en met familie en vrienden digitaal delen.

Kijk voor meer informatie op www.shareacoke.nl.

Bron: Coca-Cola/FoodHolland

Gepubliceerd op:
7 mei 2013


Kick-off De Gouden Noot focust op crowdfunding voor innovaties
crowdfunding Op 1 oktober 2015 vindt de kick-off van de 28e editie van ‘s werelds meest competitieve verpakkingsinnovatiewedstrijd De Gouden Noot plaats. De Gouden Noot dankt zijn naam aan de unieke trofee met daarin de massief gouden walnoot, teken van een duurzame, effectieve en innovatieve verpakking. De locatie van de kick-off is De Koninklijke Industrieele Groote […]

Eshuis geeft Coca-Cola wereldwijd dezelfde kleur
cocacola-share Nergens ter wereld kun je straks meer een flesje Coca-Cola bestellen of uit een automaat laten rollen zonder dat er een link is met drukkerij Eshuis uit Dalfsen. Elk flesje is voorzien van een etiket dat gedrukt is op basis van techniek die door Eshuis is ontwikkeld. Dankzij de verfijnde digitale druktechniek met speciale rode […]

“Voordelen herkomstetikettering wegen niet op tegen nadelen”
vlees-supermarkt De Europese Commissie heeft op 20 mei twee rapporten gepubliceerd over oorsprongsetikettering. Uit beide rapporten blijkt dat de voordelen van nieuwe verplichte oorsprongsetikettering niet duidelijk opwegen tegen de kosten en dat vrijwillige vermelding van de oorsprong de best passende oplossing lijkt. In de voedselinformatieverordening is bepaald dat de Commissie een aantal verslagen moet indienen over […]

Avantium wacht op geldschieters voor productie biologische flessen
avantium Het biochemische kennisbedrijf Avantium werkt al enige tijd samen met Coca-Cola en Danone bij de ontwikkeling van volledig biologische flessen. Daarmee maakt Avantium kans petflessen, glazen flesjes en aluminiumblikjes naar het rijk van de geschiedenis te verwijzen, stelt Frank Roerink, de financiële man bij Avantium, in een artikel in het Financieele Dagblad. De paradepaardjes van […]

Alles-in-één: metaaldetectie, controleweger en etiketteren
zomerdam-mei Dit complete alles-in-éénsysteem – ‘made in Holland’ – combineert verschillende componenten. Metaaldetectie met controleweger en de mogelijkheid tot boven en onder etiketteren. Dit complete systeem kost natuurlijk minder dan de optelsom van de losse componenten, maar nog belangrijker: het bespaart u kostbare productieruimte! De metaaldetector in dit combi-systeem wordt gevolgd door een uitwerper met een […]

Nieuws
Vacatures
Leveranciers
Producten
Marktplaats
Foto
Video
Agenda