Het online platform voor de verpakkingssector
Pack Online | Nieuws | Coca-Cola komt met gepersonaliseerde verpakkingen

Coca-Cola komt met gepersonaliseerde verpakkingen

Tijdens de grootse zomercampagne van Coca-Cola zullen consumenten voor het eerst niet alleen de merknaam op het drankje aantreffen, maar aan een zijde ook één van de 150 populairste Nederlandse voornamen. Voor de mensen die op zoek zijn naar een verpakking met een naam die niet tot de 150 populairste Nederlandse namen behoort, is het mogelijk om bij de speciale labelmachines één blikje Coca-Cola te personaliseren.

Deze zomer nodigt Coca-Cola iedereen onder het motto ‘Share a Coke’ uit om een flesje Coca-Cola te delen met vrienden en familie. Het opschrift van het merk zal daarom voor het eerst in de geschiedenis deels worden vervangen door Nederlandse voornamen. Tot en met 31 augustus 2013 zullen de populairste namen in de schappen door het hele land verschijnen, op de losse PET flesjes van 500 ml Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero. De andere Coca-Cola en Coca- Cola light flessen zijn gereserveerd voor het delen met ‘Friends’, ‘Family’, ‘Love’, ‘You’ en ‘Me’.

Voor de mensen die op zoek zijn naar een verpakking met een naam die niet tot de 150 populairste Nederlandse namen behoort, is het mogelijk om bij de speciale labelmachines één blikje Coca-Cola te personaliseren. Tot eind augustus reizen de machines door Nederland om iedereen de mogelijkheid te bieden om een gepersonaliseerd blikje Coca-Cola voor zichzelf, familie of vrienden te maken. Op shareacoke.nl kunnen consumenten hun eigen blikje Coca-Cola maken en met familie en vrienden digitaal delen.

Kijk voor meer informatie op www.shareacoke.nl.

Bron: Coca-Cola/FoodHolland

Gepubliceerd op:
7 mei 2013


Preview op Packaging Innovations 2014
pi-2013-foto Dat een productkeuze meestal pas op de winkelvloer gemaakt wordt is al langer bekend. Aandacht van de klant krijgt u door op de juiste manier opvallen en uw brand story vertellen, is een andere open deur. Toch goed dat een marketeer niet alleen staat in het bedenken en uitvoeren van de winnende strategie voor zijn […]

Ultrapak zoekt Service Monteur Buitendienst
ultrapak-service Het in Dronten gevestigde bedrijf Ultrapak B.V. is binnen de Benelux leverancier van, kwalitatief hoogwaardige, Sealpac verpakkingsmachines voor de voedingsindustrie. Door de gestage groei willen wij ons serviceteam uitbreiden en zijn daarom op zoek naar een enthousiaste collega, die toe is aan een nieuwe uitdaging bij een bedrijf met toekomstperspectief, waar werken met plezier realiteit […]

“3D printing krijgt grote impact op packaging design”
3dprinting Dat 3D printing een grote impact gaat krijgen op packaging design werd duidelijk in de Europese Caps and Closures Conferentie die onlangs in Amsterdam plaats vond. Daar vertelde Pieter Limburg van Shapeways uit Eindhoven hoe de vraag vanuit de 3D-printing gemeenschap explosief groeit. Het gaat dan niet alleen om het snel maken van prototypes van […]

“Coca-Cola merk met meest herkenbare verpakking”
cocacola-1 Dit jaar is Campina door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2014. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Mona en Douwe Egberts. De Merk van het Jaar awards werden onlangs voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. […]

Uitgebreide impressie Emballage 2014 (235 foto’s)
emballage-2014-collage In het Parc des Expositions Paris-Nord Villepinte vond afgelopen week van maandag t/m donderdag weer de verpakkingsbeurs Emballage plaats. Met een bezoek aan de Emballage waren bezoekers weer helemaal op de hoogte van de laatste internationale verpakkingstrends. De Emballage vond plaats tegelijkertijd en op dezelfde locatie als de internationale vakbeurs voor interne logistiek Manutention. Meer […]

Nieuws
Vacatures
Nieuwe machines
Gebruikte machines
Leveranciers
Foto
Video
Columns
Agenda