E-COMMERCE

DS Smith geeft inzicht in wensen en grillen van veeleisende e-consument

Ruim driekwart van de Nederlanders vindt de eenvoud waarmee online besteld kan worden belangrijker dan de verkoopprijs. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek van...

Rajapack geeft tips over het correcte gebruik van tape

"Hoe kies, kleef en bewaar je nu het best tape?" Een vraag die de verpakkingsspecialisten van Rajapack vaak te horen krijgen. Ze leggen hieronder...

Neopost Shipping levert eerste machines aan Groot-Brittannië

Het Britse Internet Fusion, één van de grootste online outdoor retailers in het Verenigd Koninkrijk, heeft twee CVP-500 verpakkingsstations van Neopost Shipping gekocht. De...

Rapport DS Smith toont omvang wereldwijd verzonden lege ruimte

Meer dan een derde (34%) van de mondiale retailers geeft toe dat de pakketten die ze wereldwijd verzenden minstens het dubbele in omvang zijn...

DS Smith biedt inzichten over consumentengedrag

In de whitepaper 'Shopper Trends Unpacked' onthult DS Smith zes manieren waarop de wereld van retail transformeert en wat merken moet weten om succesvol...

PostNL test gebruik van herbruikbare verpakkingen bij bezorging

PostNL en FuturumShop willen minder verpakkingsmateriaal gebruiken, minder lucht vervoeren in verpakkingen en daarmee e-commerce verduurzamen. Daarom testen de twee partijen vanaf 3 september...

All4Pack Paris verwelkomt meer exposanten uit intralogistieke sector

De intralogistieke sector is in goede gezondheid en de vooruitzichten voor 2018 zien er positief uit. Het vertrouwen is op zijn hoogst sinds 2007...

“Consument verkiest passende verpakking boven uitpakbeleving”

Consumenten verkiezen voor hun online orders een passende verpakking en een zo klein mogelijk ecologische afdruk boven een ultieme uitpakbeleving. Dit schrijft Moonen Packaging...

Flora@Home verstuurt bloemen en planten met Pacombi Horti

Flora@Home, een initiatief van PostNL, maakt gebruik van de bloemen- en plantenverzenddozen van Pacombi Horti. In eerste instantie werkte Flora@Home met één standaard formaat. Nu...

Thuiswinkel Markt Monitor laat opnieuw stijging in online aankopen zien

Nederlandse consumenten hebben in het eerste kwartaal van 2018 € 6,25 miljard uitgegeven bij webwinkels, een groei van 13% ten opzichte van dezelfde periode...

DS Smith bespreekt toekomst van e-commerce tijdens succesvol event

De belangrijkste spelers op het gebied van e-commerce in de Benelux kwamen onlangs bi elkaar tijdens het event 'Energize your e-commerce' van DS Smith....

DS Smith deelt kennis, inzichten en trends in nieuw Impact Centre

DS Smith, naar eigen zeggen Europa's grootste leverancier van verpakkingen voor e-commerce, opende afgelopen week zijn nieuwe Benelux Impact Centre in Gent. DS Smith...

Thuiswinkel.org geeft tips om pakketten duurzamer te verpakken

In de e-commercebranche wordt veel aandacht besteed aan duurzaam ondernemen. Vaak wordt vooral gedacht aan het verminderen van de CO2-uitstoot bij het transport van...

VPK ontwikkelt nieuwe e-commerce verpakking voor Suitcase

Suitcase is een van de jongste start-ups van de FNG groep, een sterk groeiend modebedrijf in de Benelux. Suitcase biedt online stylingadvies op maat...

Weststrate stemt verpakkingen af op afleverproces DPD

Pakketvervoerder DPD en verpakkingsspecialist Weststrate slaan de handen ineen om te zorgen voor de veilige verzending van pakketten. Voor producten die extra bescherming vereisen,...

LAATSTE NIEUWS

TIPS VAN DE REDACTIE